Letecká škola

Nedáváme poznámky, nemusíte nosit podepsaný úkoly.
Máme u nás několik tříd, tak si vyberte.
U nás je dobrý být po škole !

Motorový výcvik
Motorový výcvik

budete umět pilotovat motorový letoun a následně se můžete zdokonalovat v akrobacii, navigaci a dalších disciplínách

Bezmotorový výcvik
Bezmotorový výcvik

zvládnete tichý let na velké vzdálenosti bez pomoci motoru, budete umět číst počasí a využívat ty nejlepší podmínky 

Ultralehký výcvik
Ultralehký výcvik

naučíme vás pilotovat ultralehké letadlo, se kterým se dá létat za příznivé ceny nejen po České republice, ale i do zahraničí

Výcvik soukromého pilota PPL(A)

DTO výcvikové zařízení registrované pod ÚCL CZ.DTO.13

 Průkaz pilota PPL (A) je nezbytným druhem výcvikem pro piloty, kteří uvažují o kariéře dopravního pilota. Naučíme Vás bezpečně řídit letadlo a základní letecké dovednosti. Tato licence je platná téměř celosvětově a po dokončení kurzu budete oprávněni létat jako velitel na jednomotorových letounech za dohlednosti země (VMC) na letech neobchodního charakteru. Využití nejen pro zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování.

Pro získání licence soukromého pilota letounů PPL(A) musí být žadateli minimálně 17 let. Výcvik je tedy možné zahájit již v 16 letech. Horní věková hranice není stanovena. Podmínkou je pouze zdravotní prohlídka u leteckého lékaře. Osnova výcviku zahrnuje 45 hodin létání a 100 hodin teoretické přípravy. Tento čas se může u jednotlivých uchazečů lišit, avšak ve většině případů 45 hodin letové doby dostačuje. Část teoretické přípravy probíhá formou samostudia. Výcvik je zakončen teoretickou a praktickou zkouškou.

V rámci teoretické přípravy získáte znalosti těchto předmětů: Letecké právo a postupy ATC, Lidská výkonnost, Meteorologie, Komunikace, Základy letu, Provozní postupy, Letová výkonnost, Plánování letu, Všeobecné znalosti letounu a Navigace. Praktický výcvik na letadle můžete zahájit ihned a celý teoretický kurz absolvovat až v průběhu létání. Výcvik provádíme na letadle Cessna C-172. Než se pustíte do samotného výcviku, je třeba projít zdravotním vyšetřením a pak získat průkaz radiofonisty ať už omezeného nebo všeobecného.

Celý výcvik je možné absolvovat během jednoho roku. Teoretická výuka začíná během zimy, aby se v březnu začalo létat. Je dobré létat pravidelně 1-2x týdně, aby nebyly zbytečné přestávky, po kterých se obyčejně opakují předešlá cvičení.
Orientační cena výcviku se pohybuje od 234 000,- s DPH, cena je včetně instruktora.
Žádné další poplatky neúčtujeme.

Více informací o výcviku vám rádi sdělíme prostřednitvím emailu: info@aeroklub-rakovnik.cz

Výcvik pilota ULL

Středisko pilotního výcviku registrovaného pod LAA


Pokud chcete létat pro zábavu tak licence pilota ultralightů je ideální volbou pro vás. Využití to není samozřejmě jen pro zábavu, ale i za účelem privátního nebo služebního cestování. Pilot ULL může pilotovat Sportovní létající zařízení SLZ do maximální vzletové hmotnosti 600kg. Dnešní moderní ultralighty mnohdy předčí výbavou a výkony ověřená letadla a za daleko nižší cenu. Tato kategorie létání se rychle rozvíjí a přináší uživatelům opravdovou volnost a radost z létání.
Provádíme výcvik na Skyleader 400 Jedná se o moderní letoun kovové konstrukce vybavený třílistou, ze letu automaticky stavitelnou vrtulí, vestavěnou GPS navigací, odpovídačem, vlečným zařízením pro kluzáky a padákovým záchranným systémem pro celé letadlo.

Výcvik jzačíná teoretickým školením, tak jako u ostatních druhů výcviku, Po absolvování alespoň 21 hodin z celkových 45 může být zahájen výcvik praktický, ve kterém je třeba odlétat minimálně 20 hodin výcviku. Obvykle je nálet kolem 30-40hodin, záleží na šikovnosti žáka. Časová náročnost závisí na odlétaných hodinách. Někteří žáci zvládají výcvik odlétat za 3 měsíce, ale je to létat 2-3x týdně. Začíná se základním ovládáním ultralightu, rovný let, zatáčky, stoupání, klesání. Po zvládnutí letu po okruhu, se zaměříme na mimořádné situace za letu a následuje sólo lety pod dohledem instruktora. Následují navigační lety s instruktorem, pak i sólo a vše je zakončeno zkouškou jak z teorie, tak z praktických dovedností.

Cena výcviku je od 50 000,- Kč včetně DPH, cena obsahuje instruktory. Žádné další poplatky neúčtujeme.

Po zízkání průkazu pilota můžete létat samostatně a získávat další zkušenosti s jinými typy ultralightů, můžete se naučit létat na řízená letiště typu Brno, Karlovy Vary i Ruzyně, můžete si udělat kvalifikaci vlekaře a další. Už bude jen na vás, jak využijete tuto úžasnou příležitost.

Tak ať to lítá !!!

Více informací o výcviku vám rádi sdělíme prostřednictvím emailu: info@aeroklub-rakovnik.cz

Výcvik pilota kluzáku SPL

DTO výcvikové zařízení registrované pod ÚCL CZ.DTO.13

Výcvik začíná teoretickou výukou u nás na letišti, na kterou navazují pozemní přípravy a poté již samotný praktický výcvik. Ten probíhá na dvoumístném kluzáku Grob G-103 Twin Astir. Během výcviku se žák postupně naučí jak zvládání běžných letových situací, tak i mimořádné případy, které za letu mohou nastat. Po zvládnutí základního výcviku (dle předpisu minimálně 15 letových hodin, z toho 2 hodiny samostatně) a úspěšném složení pilotních zkoušek, uchazeč získá pilotní průkaz.

Po získání pilotního průkazu je žák převeden do takzvaného pokračovacího výcviku, ve kterém se naučí, jak vyhledávat stoupavé proudy, a jak je co nejlépe využívat pro lety na vzdálenost. Během pokračovacího výcviku je cílem získání odznaku „Stříbrné C“, což je odznak vydávaný mezinárodní leteckou federací (FAI) pro piloty, kteří provedli samostatný let na vzdálenost alespoň 50 km, provedli let v trvání 5 hodin a dosáhli převýšení během jednoho letu 1000 m. Velká část tohoto výcviku probíhá po přeškolení na jednomístném kluzáku VSO-10.

Pro sportovní létání vlastní Aeroklub Rakovník kluzáky Rolladen-Schneider LS1d a Schempp-Hirth Standard Cirrus. Sezóna sportovního létání v České republice obvykle probíhá na jaře a v létě, kdy se piloti snaží na předem připravené trati dosáhnout co největší průměrné rychlosti. Výjimkou nejsou ani tratě delší než 500 km a průměrné rychlosti přes 100 km/h. Výkony je možné přihlašovat do celostátní plachtařské soutěže, kde je pak online možno sledovat pořadí daného pilota i klubu.

Podporována je i účast pilotů na některých z mnoha závodů pořádaných během sezóny na jiných letištích. S podzimem postupně ubývá možností létat v termice, ale se sílícím větrem je zase možné využívat takzvané svahové létání (obvyklé například v Podhořanech) nebo dlouhou vlnu v Krkonoších či Jeseníkách.

Věk pro zařazení do výcviku není omezen, ale s ohledem na to, že praktickou pilotní zkoušku je možné skládat až po dovršení 16 let, je vhodné začít nejdříve ve 15 letech, kdy už může pilot letět solo.

Orientační cena výcviku je mezi 30 - 50 tis. s DPH. Vše záleží na několika okolnostech, především na šikovnosti žáka a jak často létá. 
Žádné další poplatky neúčtujeme.

Více informací o výcviku vám rádi sdělíme prostřednictvím emailu: info@aeroklub-rakovnik.cz

Adresa

Letiště 2613
269 01  Rakovník

Najdete nás
Email
  • info@aeroklub-rakovnik.cz
  • info@lkrk.cz
Telefon
  • +420 313 512 277
  • +420 313 512 352

Mobirise.com